listopad 2019

18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<   >

9. Den - Cesta domů

Je středa, 10. září. Všechno má svůj konec, a výjimkou není ani naše putování po anglických zábavních parcích s názvem Tour de England 2008. Tak naposledy ještě posnídat "skvělou" kontinentální snídani, sbalit si věci a nasednout do auta. ......

I když náš hotel byl jenom kousek od letiště Heathrow, tak letadlo, které nás mělo dopravit domů, letělo z letiště Stansted. A to obnášelo bratru takových 100 km jízdy. Navíc náš spoj odlétal až někdy k večeru. Protože už se nám nechtělo jet přes Londýn, tak jsme vypustili původně plánovanou návštěvu vyhlášené thajské restaurace. Ale místo toho jsme si v navigaci našli outletové nákupní centrum. Podobná centra, kde je za výrazné slevy nabízeno značkové oblečení včetně sportovního, mají v Anglii velkou tradici. Centrum, kam nás zavedla navigace, bylo poměrně velké, dvoupodlažní a bylo vybavené několika restauracemi nebo kavárnami. A samozřejmě desítky nejrůznějších obchodů. Výběr zboží byl obrovský, ceny velmi lákavé. Škoda, že jsme do podobných obchodů nezavítali již před návštěvou prvního parku, protože v jednom obchodě se sportovním oblečením jsme objevili mnoho bund z goretexu v cenové hladině do 1000 Kč nebo boty z téhož materiálu v podobných cenách. A tak bychom mohli pokračovat... A nyní nás čekal úkol vrátit auto v půjčovně na letišti Stansted.

Odevzdání auta proběhlo bez komplikací a byla nám vrácena i kauce za bezproblémové půjčení auta, takže pravděpodobně za námi nedorazila pokuta za špatné parkování, když jsme sháněli gumové oblečení do deště. Letiště Stansted leží uprostřed polí asi 50 km od Londýna a je využíváno zejména společností Ryanair a také dalšími nízkorozpočtovými aerolinkami. Letiště bylo zaplněno mnoha lidmi a před námi vyvstal poslední problém: váha zavazadla. Rozhodně už jsme nechtěli platit přirážku za nadváhu hlavního zavazadla. Ale aspoň jsme už v tom měli jasno, u Ryanairu platí, že kufr může mít max. 15 kg a příruční zavazadlo do 10 kg a nesmí překročit dané rozměry. Ale protože nám nějaké věci přibyly, tak jsme si našli váhu a zjistili jsme, že máme zase několik kg navíc. Tak co teď? Tak začalo velké přendavání z velkého kufru do malého kufru a neustálé kontrolování váhy, abychom se do limitu vešli. Ale co s těmi krásnými holinkami, které jsme si koupili do Alton Towers? Mají asi 1,5 kg, takže bohužel, do České republiky se gumáky nepodívají... Stále nám to nějak nevycházelo, kufr už byl skoro poloprázdný, ale pořád měl přes 15 kilo. Nakonec jdeme k odbavovení ověšeni věcmi jak vánoční stromeček. A ještě ostraha letiště nepropustila deštník, ale to se dalo čekat. Tak konečně jsme v odbavovacím prostoru, dáme si kávičku a zklidníme hormony. Sotva jsme pracně našli místo u stolku a na něj postavili kávu, tak jsem si na palubní vstupence přečetl, že odbavovací brána končí odbavení za 5 minut. Takže kávu jsme horkou do sebe kopli, posbírali všechny naše krámy a chvátali k bráně, která byla přesně na opačném konci rozlehlého letiště. Když jsme tam spocení a s jazykem na vestě dospěchali, tak jsme zjistili, že naše letadlo teprve přijíždí z předchozího letu. Tak se nabralo asi půlhodinové zpoždění, letadlo ani nevypnulo motory a nastoupili jsme do něj my. Let do Berlína byl klidný, problém nastal při vyzvedávání zavazadel na berlínském letišti. Kufr Juldy Fuldy byl roztržený, takže ještě vyřídit reklamaci, přesednout do auta s volantem vlevo a přes malou zastávku na kávu u našeho kamaráda konečně vyrážíme směr Praha. O půlnoci jsme na Tour vyjížděli, o půlnoci se z Tour vracíme. Cesta téměř celá po dálnici už proběhla rychle a v pohodě a tak kolem 4 ráno zastavujeme před naším domem. Tím naše deštivá Tour de England 2008 definitivně končí.

Tak jaké to bylo? Ani se neptejte, šílené! Během 9 dnů jsme navštívili 4 parky, z toho jeden dvakrát, a nádavkem výlet do Londýna se svezením na obřím vyhlídkovém kole. Najeli jsme asi 1200 km s vozem s volantem vpravo a v levostranném provozu. Utratili jsme spoustu peněz, byli jsme pronásledováni menšími či většími komplikacemi. Z teplé letní Prahy jsme rovnýma nohama skočili do chladné podzimní Anglie. Všechny parky až na jednu malou výjimku jsme procházeli většinou v hustém dešti při teplotách kolem 14-15° C. Ale přesto nelitujeme, zážitků bylo nepřeberně a i přes nepřízeň počasí jsme si parky a všechny atrakce užili v maximální míře a již teď se těšíme na příští Tour de ..............................

Galerie

9. Den - Cesta domů 9. Den - Cesta domů 9. Den - Cesta domů 9. Den - Cesta domů