srpen 2020

17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<   >

Europa Park 2014 (napsal Vašek HD)

Přesně po roce příchází den, který je pro mnohé z nás v kalendáři označen tučným písmem jako výlet do Europa Parku. I přes to, že za stávající květnové počasí by se nemusel stydět kdejaký duben, jsme minimálně na sraz a nástup do autobusu ušetřeni přeháněk obvyklých pro předešlou řadu dní.

Jinak však mluvila předpověď pro samotný Europa Park, která nechávala tušit, že vyhraje ten, kdo namísto slunečních brýlí a krátkého rukávu přibalí pláštěnku a dvojitou dávku vitamínu C.
Scházíme se tedy v obvyklý čas na obvyklém místě a po bezproblémovém nastoupení se vydáváme obvyklou trasou vstříc německému Europa Parku. Mimo kratší zastávku na tankování volíme před hranicemi ještě delší zastávku na najedení a nakoupení za české. Většina z účastníků zavítá do občerstvení, které má ve znaku velké M a klauna, kde jsou evidentně zaskočení tím, že se u nich zastavil občerstvit autobusový zájezd. Všichni snad dostali co požadovali, nebo minimálně něco podobného a mohlo se jet dál. Cesta skrze celé Německo až k francouzským hranicím probíhala bez problémů a my jsme po delší obvyklé pauze na snídani, mohli zaparkovat na autobusovém parkovišti, kde jsme byli prvním zájezdem.

Vzhledem k dešťové přeháňce vynecháváme společné focení,Europa Park 2014 rozdáváme vstupenky a společně s většinou účastníků se po průchodu turnikety řadíme u vstupu na jednokolejku, od které očekáváme zavezení do nejvzdálenější části parku. Tak se také děje a my po vystoupení ve Španělské části, bereme útokem naší obvyklou zahřívací atrakci v podobě vláčku jezdící mezi skřety. Stejně obvykle bychom ihned po vystoupení z vláčku zamířili na klády, ale díky přeháňkám a celkem chladnému počasí jsme kolem nich pouze prošli a pokračovali na stříkací loďku jménem Atlantica Supersplash, do které usedáme bez čekání a z které odcházíme více či méně mokří.
Okolo sušící budky u výstupu pouze procházíme a během chvíle se proplétáme nekonečně dlouhým a velmi zajímavým frontištěm zánovní dřevěnky Woodan. Po krátkém čekání absolvujeme hodně rychlou a neotesanou jízdu, kterou si část party opakuje. Společně ještě vyrážíme na vystřelovačku Blue Fire, kterou dáváme opět takřka bez čekání a poté se naše větší skupinka trhá na několik menších.
David zůstává s větší skupinkou, já se vydávám s menší skupinkou a Pavel se jde poflakovat po parku a zkoumat všemožné show, na které povětšinou nezbýval čas.Europa Park 2014 Počasí v ten okamžik není ani špatné, ale ani dobré. Protože chvíli svítí sluníčko a chvíli poprchává, tak na řadu přichází taktika, která spočívá v precizním načasování venkovních a vnitřních atrakcí. Zrovna neprší, tak míříme na hlavní lákadlo parku nesoucí jméno Silver Star, kde po necelých 20ti minutách čekání usedáme do vozíku. Pro dva z nás je tato dráha každoroční rutinou, ale pro další dva je to první návštěva tohoto stříbrného kolosu a zároveň první návštěvou dráhy tohoto typu. Očekávání by se dalo krájet, přichází lehké náznaky kapitulace, ale nakonec si jízdu všichni čtyři užíváme jaksepatří. Palec nahoru za překonání sebe samého. :-)

Při jízdě si všímáme provazů deště v dálce,Europa Park 2014 takže přichází na řadu atrakce kryté. Nejdříve samoobslužná jídelna ve Francouzské části a poté 4D kino jen pár kroků vedle.
Posledních pár let sází park na promítání želvy v ropě, která staví laťku hodně vysoko, ale letos přichází změna programu od které jsem minimálně já celkem dosti očekával. Nový film se jmenuje Arthur, stejně jako nová zatím neotevřená atrakce a tak nějak jsem doufal, že posune laťku o další stupínek výše. Produkce trvá zhruba 20 minut a na plátně se děje cosi zmateného s nádechem silné přeplácanosti. Efektů, které dělají z 3D filmu 4D je až zbytečně moc a zhruba v polovině, kdy jsem byl zmlácený gumovou hadičkou, mokrý a otlučený jsem jen doufal, že to peklo co nejdříve skončí. Vážně jsem doufal, že se 4D/5D film stejně jako vše ostatní vyvíjí, ale tady jsem se poněkud zmýlil. Zlatá želva a zlatí piráti, protože tohle se mých očích náročného parkového nadšence vážně moc nepovedlo.

V naší menší skupince pokračujeme na ostatní dráhy a atrakce praktikujíc taktiku slunka a deště. Ta nám vychází do doby než vcházíme na nástupiště dráhy Poseidon, která má ze všech drah v parku asi nejdelší dobu jízdy. Přesně jak naschvál ve chvíli, kdy vyjíždíme z budovy nástupiště začíná slejvák, před kterým všichni zběsile utíkají pod střechu, jen my kteří jsmeEuropa Park 2014 pevně usazeni a zajištěni víme, že není úniku. Počáteční smích a vtípky postupně přecházejí v zoufalost, protože slejvák sílí, pláštěnky sice nemáme, ale za to máme před sebou jízdu venkem, která trvá přesně 5 minut. Jako vzali jsme to sportovně a s úsměvem, ale mokří jsme byli až na nejspodnější vrstvu oblečení. Na druhou stranu poprvé vidím, že budkový sušák je plný lidí a čeká na něj fronta. My teplý vzduch hrdinsky odmítáme a jdeme se usušit na některou z vnitřních atrakcí jako je strašidelný zámek, laserová bitva a jednokolejka. Poté si dáváme kolečko po parku a opakujeme si jízdu na většině horských drah, včetně několika jízd na Silver Staru s čekáním 5 minut v prvním případě a necelých 10 minut v případě druhém. U dráhy, kde čekací doba často dosahuje hodinu a více je to celkem milá odměna za spíše nemilé počasí.

Čas do zavírací doby se krátí a my už pouze bloumajíc parkem nakupujeme suvenýry, wafle a sladké gumové hady. Jakmile odbije šestá hodina, tak už na nic nečekáme a velmi unavení se doploužíme k autobusu, který se během krátké chvíle zaplní a nás čeká už jen dlouhá, ale svižná a bezproblémová jízda směr Praha. Opět děkujeme všem zúčastněným a zároveň se budeme těšit na některém z dalších výletů.

Napsal VašekHD

Aktuální hodnocení: 0,0 / 5

captchaNelze-li číslice přečíst, zkuste obnovit obrázek.