prosinec 2024

Po Út St Čt So Ne
01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<   >




Diskuze o zábavních parcích

Tato diskuze je věnovaná zábavním parkům. Zajímá Vás, kde leží parky? Kudy se tam dostat? Jaký park je nejlepší nebo který park nebyl nic moc? Který park doporučujeme nebo jen chcete nám sdělit, jak se Vám v nějakém parku líbilo? Zde máte možnost...

Aktuální hodnocení: 4,5 / 5

captchaNelze-li číslice přečíst, zkuste obnovit obrázek.

Loupik1 , 12.05.2009, 07:17: Reagovat:

Re:Bax:
V Heide Parku jsem byl a můžu ho jen doporučit.. Byl staršně moc velký, hezky upravený, mnoho atrakcích, které se dají stihnout za jeden den.. Navíc Colossos, Desert Race a další kvalitní dráhy.. Žádné fronty..!
Můžeš je koupit jak na místě nebo online.. Je to asi jedno.. My minule objednávali ubytování v Holiday Campu a vstupenky přes internet..


Loupik1 , 11.05.2009, 19:07: Reagovat:

Re:Bax:
Kinedryl je hloupost..!! Zaprvé nepomůže a zadruhé je úplně zbytečný...! Na horských dráhách se špatně nedělá.. Může se udělat špatně na centrifuze, na Top Spinu atd. ale ani z loopingové dráhy se špatně nedělá..
Nicméně Silver Star vyzkoušej.. Je to lákadlo parku.
Já bych na takovou atrakci šel na začátku i na konci (prostě vícekrát) ale v Europa parku bych radši šel jako první třeba na Poseidon a ny ty atrakce, na kterých se tvoří dlouhé fronty..

Na přespání využij buď hotel nebo levnější ubytování v Tipi Viliage.. Tam budeme v červnu taky přespávat..

Pokud bys měl další dotazy, tak sem napiš a vyslechni si i názor někoho jiného.



Bax , 11.05.2009, 13:18: Reagovat:

Dobry den, jelikoz poprve jedeme do zabavniho parku, rad bych se zeptal na par veci, a predem dekuji vsem za odpoved, rady a tipy.

Ve stredu (13.5)jsme si naplanovali vylet do Europa - parku, ted ale nakonec nevim jestli pojedeme jelikoz ma podle predpovedi prset :-(

Co by jste doporucovali si pribalit do batusku z vlastnich skusenosti?

Jsem na horských drahach vicemene zacatecni-srab ale chystame se na Silver star, co rikate na kinedryl, pomuze?
-je lepsi jit na zacatku na takovou tu atrakci nebo redeji az jako na posledni?

Radi bychom tam prez noc prespali. Mate zkusenosti s ubytovanim v okoli parku.Je zde nejake levne ubytovani. Je dobre si rezervovat jiz rano, nebo staci se ubytovat az vecer?

Dekuji jeste jednou


Loupik1 , 10.05.2009, 18:34: Reagovat:

Re:179.kytička:
Já bych jednoznačně jel buď do Europa parku nebo do Heide parku... Jsou to jedny z nej parků v Německu, Plno adrenalinových atrakcí, hezká parková úprava atd.


bella , 10.05.2009, 18:03: Reagovat:

Re:179.kytička: gratuluju ke kulatinám! myslím že je těžký ti radit,ale určo nějakej zájezd zkus,stojí to zato a zvlášt když to za tebe někdo zahákuje že.a hlavně si to užij!!! papa


179.kytička , 10.05.2009, 17:15: Reagovat:

ahojík, tyhle stránky jsou jedny z mých nejoblíbenějších,letos si přeju ke kulatým narozkám zájezd do německých parků,našla jsem v cestovkách -legoland,europapark,heide park a freizeit land,cenově je to podobný,no zatím jsem absolvovala jen matějskou,tak se nějak nemůžu rozhodnout kam,fotky mam zkouknutý,tak co nějakou radu pro mou maličkost,díky a pa


VasekHD

VasekHD , 09.05.2009, 16:13: Reagovat: (Obrázek)

Ahoj Martine,
je to tak, před branami parku dostaneš do ruky vstupenky, projdeš turnikety a dále jsou veškeré atrakce již v ceně.. Občas bývají v zábavních parcích atrakce za menší příplatek jako třeba Delfíni v Italském Gardalandu, ale to je spíše vyjímkou.
Park dále nabízí různé atrakce, kde si člověk může vyházet třeba plyšáka, fungující na principu "hod na pyramidu plechovek - 5 pokusů 3 EURA = pokud shodíte všechny vyhráváte plyšáka, nebo jinou výhru", také různé herny s videohrami a zábavní automaty.

Každopádně Phantasialand velmi doporučuji.. Je to park na který nedám dopustit :-) Pokud Tě zajímá něco více, moc rád na cokoli odpovím..


Martin , 09.05.2009, 15:49: Reagovat:

Ahoj,
asi se ptam naprosto hloupe, ale pokud bychom se s kamaradkou prihlasili na ten zajezd Phantasialand 2009 v te cene je doprava a vstupne...na ty jednolive atrakce tam uz se nic neplati? diky moc


Loupik1 , 07.05.2009, 19:46: Reagovat:

Trocha deště určitě neuškodí... Představte si, že jste se projeli na Atlantice nebo na Poseidonu a je to skoro stejný.. Důležité je, aby se stihli všechny důležité atrakce.. Deště ale nesmí být moc. To by bylo taky pěkně zkažený.. Tým HD má zkušenost z Tour de England...


jirka , 07.05.2009, 16:39: Reagovat:

ja se do EP chystám ve ctvrtek a pátek a počasí se zatím vyvýjí tak na přeháňky, ale jak tady bylo řečeno trocha deště je 100x lepší než delší fronty... myslím že když to nebude slejvák, ve kterym by byl člověk hned mokrej, o zážitky nás počasí nepřipraví... a ty lidi? tenhle týden jsou prázdniny jenom v německu a jenom v některých zemích(spolcích) - od pondělí je to Berlín a myslím že Brémy a Dolní Sasko - každopádně jsou dost vzdáleny od EP a tak bych řek že to nebude tak hrozné... našel jsem video z EP z pondělí a ůtery a kupodivu tam jsou záběry jak jsou na euromir silver star(1. řada) a dokonce i Posidenu prázdná místa...


DavidHD

DavidHD , 07.05.2009, 15:39: Reagovat:

Re:Jakub:
Je to těžké, je potřeba zkontrolovat svátky a každoročně se měnící prázdniny v Německu, Francii a Švýcarsku. Jinak EP bývá většinou hodně zaplněný park.


Jakub , 07.05.2009, 15:32: Reagovat:

Ahoj mám dotaz jedu 18 a 19 do europaparku je to pondělí a ůterý byl tam někdo kolem tohoto času rád bych věděl jak fronty a čas atd předem moc děkuji


MarťulaHD , 07.05.2009, 11:33: Reagovat:

re Loupik1:
no snad nám počásí výjde.. musíš nám držet pěsti:) asi budem jezdit v pláštěnkách, zato budem v parku sami:)


Loupik1 , 07.05.2009, 10:37: Reagovat:

Re:MarťulaHD:
To je právě výhoda. Neni tam tolik lidí. Hlavně aby nepršelo. Jinak si myslim že velký vedro taky neni zrovna příjemný.


MarťulaHD , 07.05.2009, 09:31: Reagovat:

Re:VasekHD:
Europapark se nám sice blíží, ale doufám, že tam s náma bude taky sluníčko.. zatím to počasí nic moc.. ale zase tam aspoň nebude tak plno jako loni :)


DavidHD

DavidHD , 07.05.2009, 02:13: Reagovat:

Re:Minie:
Heide Park má otevřeno od 9:00 do 18:00 hod. Všechny atrakce jezdí od 10:00 hod.


Minie , 06.05.2009, 21:50: Reagovat:

jéé my jedeme za chvíli do heide parku zajímala by mě otvírací doba od kolika mají nebo jeslti vůbec mají otevřeno 8.5.09 nemužu najít ottvírací dobu kde by vážně nějaký ten rozvrh byl


Loupik1 , 05.05.2009, 09:24: Reagovat:

Plno užitečných rad najdeš v recenzi..:
http://www.horskedrahy.eu/nase/recenze/vase-recenze/nemecko/heide-park-2007-autorka-terka-nemecko.html
Jinak ani snad není moc co radit. Fronty zde bývají krátké a tak stihnete všechno co chcete.. Já jsem na Colossose čekal jen 5 minut. A určitě se zajdi kouknout do nového mayského sektoru, který je tam letos nový..


jirka , 02.05.2009, 19:53: Reagovat:

jj oteviraci doba je tam dost promněnlivá:D - třeba pravě v tom říjnu tam maj otevřeno každej pátek a sobotu jinak ne...snad se trefim i do počasí - ja se chystam na dvou denni navštěvu a zrovna v tomhle terminu je otevreno oba dny do pulnoci - jednou je to sice jenom od 6 večer ale druhej den jeto od 11 nebo od 12 takže si myslim že si užiju až až...


DavidHD

DavidHD , 02.05.2009, 17:56: Reagovat:

re: Jirka
To bohužel nevíme, nebyli jsme tam. Rozhodně je potřeba navštívit oficiální stránky a !POZOR! na otevírací dobu...


Jirka , 02.05.2009, 16:12: Reagovat:

diky, tak to je parada - chystam se tam po letních prázdninách ale je to přece jenom trochu dal takže to planuju už teď - ještě byc hměl otázku jeslti je nutný nějak v tom kempu něco zamlouvat předem nebo stačí až na místě a jestli nevítě orientačně ceny? mimo sezonu(řijen)


DavidHD

DavidHD , 02.05.2009, 15:48: Reagovat:

re: Jirka
V Cedar Pointu jsou 2 kempy.
http://www.horskedrahy.eu/hlavni-menu/parky/amerika/ohio/cedar-point.html


Jirka , 02.05.2009, 12:43: Reagovat:

Nevíte náhodou někdo, jestli je u Cedar pointu nějaký kemp - něco jako v europaparku atd... nebo nějaký hotel který by místo luxusních služeb nabídl malou cenu:D diky


Loupik1 , 29.04.2009, 08:37: Reagovat:

To já jedu taky do EP ale bohužel ne s týmem HD.:-( Snad mi to vyjde příště.. Jinak se taky strašně moc těšim na všechny atrakce. Zároveň mám ale strach z velkých front a z toho, že nestihneme projít vše, co bubeme chtít... Já jedu až 18.června..


beny , 28.04.2009, 23:03: Reagovat:

My pojedeme s přítelkyní za 14 dní s HD do Europa Parku, taky se moc těšíme :)


Borek , 28.04.2009, 18:28: Reagovat:

Letos pojedeme s HD do Heide Parku, přihlašovat budu 6 lidí, z toho 3 děti (7, 12, 16 roků). Nejmladší pojede poprvé a všichni se už moc těší.


Loupik1 , 28.04.2009, 17:28: Reagovat:

Tak třeba.. Kdo pojedete s týmem HD do nějakého zábavního parku a na co se nejvíce těšíte?


MarťulaHD , 27.04.2009, 17:46: Reagovat:

re Fajfaa:
tak pokud by se ti chtělo, můžeš napsat recenzi o těchto parcích, napsat své dojmy, zážitky a přidat nějaké fota. Budeme jen rádi.


Fajfaa , 27.04.2009, 11:41: Reagovat:

Byl sem v několika parcích na Floridě:Universal studios,island of adventure,Epcot,Sea world,busch garden,a mozna jeste v nejakym...ted si nevzpomenu...


DavidHD

DavidHD , 22.04.2009, 23:19: Reagovat: (Obrázek)

re Šárka
Zmínka o italském Gardalandu tu určitě je v podobě recenze z roku 2007.Více recenzí nikdo nenapsal, kdo ho navštívil, pokud nechcete o něm napsat sama, budeme rádi. A v databázi parků zatím není, jelikož parků na světě je opravdu mnoho a jsme jen lidi, kteří normálně pracují, takže není v našich silách napsat hned o všech parcích na světě.

Tímto bych chtěl vyzvat všechny, kteří byli v nějakém parku, ať už v parku, který v recenzi je nebo není, napište nám recenzi, budeme rádi a poskytne to mnoho užitečných rad a informací.


Šárka , 22.04.2009, 22:50: Reagovat:

Ahojte. Ráda bych se zeptala, proč tu není zmínka o Italském zábavním parku Gardaland? Našla jsem jen foto. Myslím že je to skvělí park, navštivila jsem ho a bylo to super...


VasekHD

VasekHD , 22.04.2009, 18:14: Reagovat:

Pro mě taky jednoznačně Phantasialand, ale to je o mně známo od chvíle, kdy jsem ho loni navštívil.. :-) Pro mě má Phantasialand svoje kouzlo.. Je to park s duší, kterých není mnoho..
Loni jsem si tam připadal jako v pohádce :-)


DavidHD

DavidHD , 22.04.2009, 15:27: Reagovat:

re Pichin a wladim11
Pravdou je, že většinu lidí lákají monstra, tedy vysoké horské dráhy, to i mě a jen díky tomu, že když jsem navštívil Phantasialand, tak to bylo, když jsme jeli tour po Německu a v tomto tour jsme navštívili i Heide Park, takže já se nemusel rozhodovat, kterému parku mám dát přednost, sám bych nevěděl a asi bych dal přednost taky Heide Parku, ale po návštěvě Phantasialandu vím, že u mě vede Phantasialand.


wladim11

wladim11 , 22.04.2009, 14:37: Reagovat:

Já jsem se také rozhodoval, jestli Heide nebo Phanta a nakonec jsem se rozhodl pro Heide park, i když Black Mamba musí být supr. Chci totiž jet na Colossosu a samosřejmě na Desert Race. Dále Bobbahn, Limit, Big Loop, vodní dráhy a Scream.
Heide park u mě vyhrál, protože má vystřelovací hd Desert Race, i když nemá tématické prostředí. A v heideparku nejsou moc dlouhé fronty.
PH: http://www.horskedrahy.eu/hlavni-menu/parky/evropa/nemecko/phantasialand.html
HP: http://www.horskedrahy.eu/hlavni-menu/parky/evropa/nemecko/heide-park.html
Nejvíce se stejně těším do parku Alton Towers :-D
AT: http://www.horskedrahy.eu/hlavni-menu/parky/evropa/anglie/alton-towers.html


DavidHD

DavidHD , 22.04.2009, 13:40: Reagovat: (Obrázek)

re Pichin
No u mě je to jasný, já bych jel do Phantasialandu a vůbec bych se nerozmýšlel. Oba parky jsou odlišné tím, že PH má u mě větší kouzlo, něco, co u Heide Parku postrádám, tím ale neříkám, že HP je špatný park, to určitě neni a i do něj rád pojedu znovu, ale přednost by dostal PH. Já mám rád tématično a překvapení, to mi v Heide Parku chybí. Phantasialand má podle mě jen jednu nevýhodu a tou je, že mu chybí nějaká vysoká dráha, jako je např: Colossos nebo Silver Star. Ale má Black Mambu, která se ani nedá srovnat s Limitem, má skvělé myšky Winjas, skvělý vláček a volný pád je zajímavý tím, že je po tmě a to je možná i lepší. Pro mě je Phantasialand promakanější park, než Heide Park, ale zase je to názor každého, každý hledá a líbí se mu něco jiného. Ani jeden park nezklame a až navštívíš oba, tak pak dej vědět, který je lepší.


Pichin , 22.04.2009, 09:12: Reagovat:

Moc díky Davide.I když to byla zpráva, která mne vůbec nepotěšila.Dlouho jsem se rozhodoval, jestli vyrazit do Heide parku nebo do Phantasialandu a i to delfinárium byl jeden z důvodů proč to u mne vyhrál Heide park.Kdyby ses měl ty rozhodnout a vzhledem k tomu že již si oba parky navštívil tak kam bys jel radši?Já myslím že v Heide parku je víc horských drah a lepší atrakce.Nebo se pletu?Díky


DavidHD

DavidHD , 21.04.2009, 18:40: Reagovat: (Obrázek)

re Pichin
Na stránkách Heide Parku už být bohužel ani nemůže, jelikož bylo pro tento rok zbourané. Jestli tam ještě někdy bude, tedy pokud se jedná pouze o rekonstrukci nevíme, ale údajně by tam měla být nějaká atrakce ve tmě, ale ta ani není na letošní rok ohlášena. Co zbylo z delfinária je na přiloženém obrázku.


Pichin , 21.04.2009, 11:48: Reagovat:

Ahoj,
chci se zeptat týmu HD.Chystáme se s přítelkyní 8.5. do Heide Parku a moc jsme se těšili na všechny atrakce, ale taky na delfinárium.Teď když ale koukám na oficiální stránky parku, tak tam nikde není ani zmínka o delfináriu.Moc by mě mrzelo kdyby bylo třeba zrušené.Nevíte co se s ním stalo?Ještě nedávno bylo mezi SHOW na jejich stránkách, ale už tam není.Mockrát děkuji


VasekHD

VasekHD , 19.04.2009, 11:59: Reagovat: (Obrázek)

RE Colossos:
Jen lehce poopravím, že Colossos je druhá nejvyšší dřevěná horská dráha na světě (1. Son of Beast - King Island 66,4 metru, 2. Colossos 60 metrů), což jí však neubírá na kvalitě, protože jde opravdu jen o metry. Faktem je, že ačkoliv jsou dřevěné dráhy velmi oblíbené a mají pro většinu lidí stále své kouzlo, tak kov nabízí mnohem větší možnosti působit na lidské smysly, jít na doraz a poskytnout jim stále větší rychlost a přetížení. Bojím se, že dřevěné dráhy budou postupem času spíše ubývat jako tomu je například v Mirabilandii, kde velmi kvalitní dřevěná dráha Sierra Tonante uvolnila místo vystřelovačce ispeed. Navíc v případě Colossosu jde o velmi jemnou a svižnou jízdu blížící se kovovým dráhám, což nebývá u dřevěných drah zas tak úplně pravidlem. Takový Coaster Express ve WB madrid je k pasažérovi velmi nešetrný a k zážitku z jízdy si člověk může odnést i nějakou tu modřinu nebo jelítko.. :-)


Jirka , 19.04.2009, 09:21: Reagovat:

to bych ti přál... podle mě je Colossos taková největší lahůdka Evropy - každej znalec a nadšenec většinou nakonec zjistí, že taková ta opravdová horská dráha má být dřevěná a Colossos je v týhle kategorii nejvyšší na světě a dá se říct že i jedna z nejkvalitnějších... já sem ho sjel asi 8x a stejně mi to nedá a budu tam muset někdy vyrazit znova


Loupik1 , 18.04.2009, 15:59: Reagovat:

Já doufám že se na Colossose dostanu a to hodněkrát... Jinak adreanalin a zážitek na celej život to byl už takhle a nevim jestli bych měl na první řadu..:-) Každopádně až budu v Heide Parku, Colossose si ujít nenechám..


jirka , 18.04.2009, 15:25: Reagovat:

RE Loupik
az se na colossos dostanes znova tak ty ruce zkus zvednout uz na tom prvnim sešupu - idealně v prvni řadě a při první jízdě - je to větší adrenalin a máš z toho zážitek na celej život:D


Loupik1

Loupik1 , 17.04.2009, 20:18: Reagovat:

Já se teda o to eště nepokoušel... já se vždycky držim, jak jen můžu. I když je pravda že na Colossosovi sem asi po třech kopcích zved ruce a dolů sem je už nepustil.:-)
Ale zase je to nej nahrávat z jízdy. Pak se nato koukat musí bejt super.


Loupik1

Loupik1 , 17.04.2009, 20:03: Reagovat:

Sezóna A: 28.03. – 24.06. 2009; 01.09. - 25.10. 2009

Sezóna B: 25.06. – 31.08.2009


Loupik1

Loupik1 , 17.04.2009, 20:01: Reagovat:

Sezóna B (prázdniny)

2 postele 37,00 Euro
2 postele s koupelnou 57,00 Euro

4 postele 66,00 Euro
4 postele s koupelnou 86,00 Euro

12 postelí 189,00 Euro


Loupik1

Loupik1 , 17.04.2009, 19:58: Reagovat:

Re Lucia:

Sezóna A:

2 postele 32,00 Euro
2 postele s koupelnou 52,00 Euro

4 postele 56,00 Euro
4 postele s koupelnou 76,00 Euro

12 postelí 159,00 Euro


Lucia , 17.04.2009, 15:18: Reagovat:

Ahoj moc dekuju za odpovedi a jeste v Heide parku je to s ubytovanim resdpektive spise s cenou jak???


DavidHD

DavidHD , 17.04.2009, 14:17: Reagovat: (Obrázek)

re Loupik1
S tím focením nebo točením na horské dráze je to dost individuální. Jsou parky, kde jim je to jedno, ale samozřejmě, že je to podle náročnosti dráhy a jsou parky, kde si nesmíš vzít vůbec nic a pak lidi si kameru nebo foťák schovají a vytáhnou ho až když vyjíždí na první sjezd. Osobně jsem točil např: v Heide Parku dráhu Big Loop, tam nikdo neprotestoval a dokonce se mě pak obsluha ptala, jaké to video bude, jestli dobré nebo špatné? Ale vesměs to rádi nemají a je to kvůli bezpečnosti zakázané, asi by to nebylo moc příjemné, kdyby mi přistál foťák či kamera na hlavě.


Loupik1 , 17.04.2009, 13:43: Reagovat:

Tak mě napadá.. Když si nesmíš na velký dráhy nic sebou vzít, ani kameru, tak jaktože je na YouTube plno videí z jízdy na těchto dráhách??


Loupik1 , 17.04.2009, 13:29: Reagovat:

RE Lucia:

Kokni se na: http://www2.holidaycamp.de/index.php?id=574&L=2

Tam si to můžeš najít...


Marťula , 17.04.2009, 13:24: Reagovat:

re vychodocech:
ahoj brýle na horských drahách mít můžeš. Já jezdím ve slunečních :) a ještě mi nikdy neulítly:)
Foťák můžeš mít na méně náročných atrakcích (i třeba batoh), ale u větších horských drah jako je SilverStar nebo třeba Katun si s sebou nic vzít nemůžeš. Proto jsou u atrakce boxy na věci, kde si je bezpečně uložíš a po příjezdu z atrakce zase vyzvedneš..
Do parků je lepší jezdit ve všední dny, kdy jsou fronty o poznání menší než o víkendech. Ale samozřejmě záleží, o který park se jedná. Třeba ve Španělsku v Port Aventuře jsou fronty pořád nehledě zda je pondělí nebo sobota. Do Europaparku je třeba lepší jet mimo prázdniny a ve všední den.. :) ale je to také samozřejmě o štěstí..


vychodocech , 17.04.2009, 13:16: Reagovat:

ahoj vsem,
jeste jsem nikde nebyl,tak mam par otazek.
muzu mit bryle na horskych drahach ?
a co treba fotak ?
to muzu mit v kapsach?
co kdyby to v tech rychlostech na nekoho vypadlo?
to sou u kazdy atrakce nejaky uschovny boxy?

planuju rodinny vylet,ale jak tady ctu ,tak asi o prazdninach,nebo i patek+sobota-to bude o nicem-fronty?
diky


Marťula , 17.04.2009, 08:41: Reagovat:

re Lucia
v Europaparku je také camping a to TIPI VILLAGE (německy TIPIDORF) Jedná se o ubytování v indiánských stanech. Stany jsou např. pro 4 nebo 6 osob (našla jsem dokonce, že i pro 12) Cena pro jednoho je 19EUR (23,5EUR i se snídaní), pro 4 osoby 76 EUR. WC a sprchy jsou společný. Camp se nachází jen pár minut od hlavní brány do EP. Jsou tu samozřejmě i hotely, ale ceny jsou mnohem vyšší než v campu.


VasekHD

VasekHD , 16.04.2009, 23:08: Reagovat:

Ahoj Iveto

Vybírám můj příspěvek který jsem psal někdy loni v létě tak ho zkopíruji celý a Ty si v něm snad najdeš alespoň něco co by se mohlo hodit a kdyby ne, tak napiš konkrétní dotaz a já se to pokusím najít:


Park Prater, není zábavní park jako většina na těchto stránkách, ale jedná se o park typu Matějské pouti. V tomto případě se neplatí vstup na pouť, ale platí se vstupné na atrakce, stejně jako tomu bývá na zdejších poutích.

Dle oficialního webu se vstup na atrakce pohybuje od 1 do 10 EUR.
Hlavní sezóna je od 15 března do 31 října.
Park je přístupný 24 hodin denně, ale atrakce jsou otevřené od 10:00 do 01:00. Záleží také na počasí.

http://www.wiener-prater.at/

Co se týká horských drah, tak v areálu je vracečka BOOMERANG (3 loopingy) nebo VOLARE (2loopingy) a tato dráha je zajímavá tím, že patří do méně rozšířené kategorie drah, kdy návštěvník nesedí, ale leží v poloze letícího supermana :-)
Dále několik zajímavých drah bez loopingů.

Když nepočítám horské dráhy, tak park obsahuje ještě mnoho adrenalinových atrakcí.


VašekHD


Loupik1 , 16.04.2009, 17:30: Reagovat:

Holiday Camp ale můžu jen doporučit.. Je to skvělý tím, že je to hned vedle parku..


Loupik1 , 16.04.2009, 17:29: Reagovat:

No já mám zkušenost s těma levnějšíma.. Ty jsou skoro stejný, akorát v nich neni záchod a chodíš na společný..

Hned vedle Heide Parku (konkrétně vedle Scream...:-)) se nachází Holiday Camp... My jsme loni taky jeli do Heide Parku.. Přijeli jsme tak ve 3 hodiny odpoledne a ubytovali se tam.. Je to tam hezký a útulný a je vidět i na Scream..:-D I záchody jsou na hodně dobrý úrovni..:-) Snídaně byla taky dobrá..
Vždycky máš 3 chatky u sebe.. (žlutá, modrá a červená:-)) A každá ta chatka je rozdělena na 2 části. Do jedné části se vejdou 4.. (Případně 8 do jedný tý celý chatky..) No a máš tam dvě palandy, stolek s lavicí a skříň.. Na záchody jsme chodli na společný, ale musim říct že to bylo úplně v pohodě.. Pak jsou ty dražší a s těma já zkušenost nemám...


Lucia , 16.04.2009, 15:10: Reagovat:

Dekuji vam za odpovedi, chci jet na dva dny a cetla jsem ze v Heide je camp, nemate s tim nekdo zkusenost a nevite jak je to v EP???


DavidHD

DavidHD , 15.04.2009, 20:14: Reagovat:

re Otázečka
Ani se nedivím, Freizeitland Geiselwind určitě má nějakou kvalitu, ale rozhodně nespadá do top parků v Německu. Zatímco Europa Park a Heide Park ano. Letos je natom lépe Europa Park, ale myslím si, že ani jeden nezklame, oba nabízejí mnoho a každý má vysokou kvalitu.


VasekHD

VasekHD , 15.04.2009, 20:07: Reagovat:

RE Otázečka

Pro mě jednoznačně Europa Park.. Nově postavenou vystřelovačkou Blue Fire nasadil EP laťku zase o něco výše :-)


Otazecka , 15.04.2009, 19:05: Reagovat:

Ahojte vidim ze jste tady znalci, proto zajimalo by me, kdybych si mela vybrat mezi EP a Heide, co bych si mela vybrat. Jsem docela adrenalinovej silenec a jestli znate Freizeitland Geiselwind, to me uz moc neuspokojuje, zadnej velkej adrenalin snad jen volný pád a boomerang jinak nic moc, teda spise nic nez moc.
Dekuji za odpoved predem


VasekHD

VasekHD , 13.04.2009, 23:51: Reagovat:

David

S tím souhlasím, jeden vláček je peklo.. Než si vystoupí jedna skupina, veme věci a odejde aby mohla nastoupit druhá, něco trvá kontrola jištění, pak samotná jízda a opět přijede ten samý vláček z kterého vystoupí skupinka sebre si věci, nastoupí druhá, kontrola atd.. Stát na místě v krátké frontě je snad horší, než postupovat plynule ve frontě o něco delší.. :-)


PavelHD

PavelHD , 13.04.2009, 20:53: Reagovat: (Obrázek)

RE: Loupik 1
Řekl bych, že největší fronta v EP je tradičně na Poseidonu, klády a rafty jakožto zástupci vodních atrakcí jsou také velmi obléhané, ale není to zas tak tragické jako např. v PortAventuře, kde na tyto atrakce je hodinová fronta prakticky normou. Jinak i v tak skvěle upraveném tématickém parku, jako je EP, najdeš vedle Silver Staru i atrakce, které jsou k vidění i na poutích, jako je např. autodrom, houpačky, kolotoče, možná i nějaká střelnice by se našla, i házení kroužků atd. Největší koncentrace podobných atrakcí je asi v dětském světě.


Loupik1 , 13.04.2009, 18:06: Reagovat:

Ještě by mě zajímalo, jak jsou na to m v EP rafty a klády.. Tam se taky vejde málo lidí. Nachází se v EP i nějaké pouťové atrakce?


VasekHD

VasekHD , 13.04.2009, 11:55: Reagovat:

RE Lumí:

Ahoj.

Bohužel to tak je.. Oficiální zavírací doba je v 18:00 a je jen na pověřené osobě daného parku, zda dle svého uvážení protáhne otvíračku o nějakou tu hodinku déle.. Když jsme se na to ptali u pokladen, tak nám řekli, že zavírají v 18:00, ale jestli bude stále dost lidí na atrakcích tak to o něco protáhnou.. (tuším že padlo 19:00 jako max) Na nějaké velké protahování bych to neviděl. V jednu chvíli zavřou vstup na atrakci a nechají dojet ty co stojí ve frontě..

HEIDE PARK je svou návštěvností trochu slabší, takže pokud člověk vybere nějaký rozumný den, tak bych se nebál že bude málo času, my už se loni naopak ke konci jen poflakovali se zmrzlinou v ruce a odpočívali. Nikde nebyly fronty a vše jsme stihli kolikrát jsme chtěli :-)

PHANTASIALAND a EUROPA PARK jsou v tomhle celkem nevyzpitatelné, ale opět platí, pokud člověk pečlivě vybere "všední den bez svátků", tak se dá stihnou opravdu hodně.. nerad bych tvrdil, že se dá stihnout vše za jeden den, ale když to vemu z mého pohledu, tak jako celkem náročný fanoušek jsem stihl vše co jsem stihnout chtěl a něco i vícekrát.

Pokud chce někdo projít opravdu vše, všechny show, u všeho se zastavit, strávit hodinu na jídle, v klidu posedět atd.. tak by se dva dny určitě nenudil :-)


Lumí , 13.04.2009, 10:51: Reagovat:

Ahoj, jak je to s otvírací ,resp zavírací dobou v německých parcích (EP, HeideP, PhL)?? ..všude na stránkách píšou, že maj do 18h, což je pro mě dost nepochopitelný. Neříkám, že maj mít do jedný v noci jako na jihu v Port Aventuře, ale zavřít v 6 odpoledne, kdy ještě svítí sluníčko atp., mi přijde dost nevýhodný i pro provozovatele parku.. Opravdu to tam striktně dodržují? A dá se to vůbec za den (9 hodin) stihnout?


Loupik1 , 12.04.2009, 20:14: Reagovat:

Vy mě s tou návštěvností děsíte.. Já byl z HP zvyklej jít buď hned nebo max. za 5 min na řadu a ted tohle..


Tomáš , 12.04.2009, 12:53: Reagovat:

A je naka šance, že by třeba hned po otevření šlo stihnout třeba 2-3 větší atrakce s menšíma frontama? nebo je to plny od rana do vecera?


VasekHD

VasekHD , 11.04.2009, 18:43: Reagovat: (Obrázek)

Fronty v EP
Podobně jako Poseidon a Atlantica je na tom mimochodem i horská dráha (myšky) Matterhorn Blitz, kdy jezdí vozíky po 4 lidech a díky unikátnímu systému výtahu odjíždějí vozíky s celkem velkou časovou prodlevou.. My jsme na ní šli jako na třetí atrakci a avizovaná doba na ceduli před vstupem 75 minut byla ve výsledku jen o něco málo kratší...


Tomáš , 11.04.2009, 14:52: Reagovat:

ještě jednu trapnou otázku:D když u hlavního vchodu nastoupím do EP-Express pojedu rovnou k Poseidonu nebo jezdí na druhou stranu a tím pádem máme jít pěšky??


Marťula , 11.04.2009, 12:13: Reagovat:

re VolodaQ:
ta čekací doba v Japonsku je ještě v klidu:) slyšela jsem, že třeba v Cedar Pointu se na nějakou atrakci čekalo až 7 hodin.. to si tak koupit 7 denní vstupenku, aby ses na všem svezl aspoň jednou:)


Marťula , 11.04.2009, 12:03: Reagovat:

re Jirka:
jak už tu bylo řečeno, nejdříve je lepší jít na atrakce, které pojmou menší počet lidí (jde hlavně o vodní dráhy - poseidon a atlantika) na ně se čeká nejdéle. Horské dráhy jako Silver Star nebo Blue fire vezou mnohem více lidí a navíc třeba u Silveru jezdí tři vláčky, v každém 36 lidí, takže se tak dlouho nečeká.


VolodaQ

VolodaQ , 11.04.2009, 11:30: Reagovat:

re Tomáš
plánek máš na jejich stránkách:o)
http://www.europapark.de/lang-de/c259/default.html
(mě se teda nenačte, ale jde stáhnout jako PDFko)


VolodaQ

VolodaQ , 10.04.2009, 18:48: Reagovat: (Obrázek)

jenom tak pro zajímavost, když sme se bavili o tý době čekání.... jeden obrázek z Fuji-Q Highland v Japonsku, ale nechápu, že jim to tam ty lidi trpí, to já bych na to fakt neměl nervy:o)


Marťula , 09.04.2009, 19:41: Reagovat:

re VolodaQ
tak u silverstaru vidíš před sebe i třeba z druhé řady.. tam jsou ty sedačky tak dělaný schválně.. akorát na tebe pěkně fouká, když jedeš jako první a pořádně se nemůžeš dívat:) jezdím vždy v slunečních brýlích:) ale na invertní dráze (třeba na katunu) to vážně je rozdíl, protože máš krásnej výhled před sebe a na celej park, kdežto z ostatních řad vidíš akorát ty lidi před sebou:)


VolodaQ

VolodaQ , 09.04.2009, 19:23: Reagovat:

jo, u silvestaru to byla náhoda, ta první, že tam zrovna bylo mín lidí tak sme šli, a v poslední sem nejel, jel sem v předposlední :o),
tak v první máš hezkej výhled, a v zádu to zase líp "skáče" přes kopečky:DD, i když na silverstaru to zas až tak velkej rozdíl neni, to na Geforce, tam už jsme byli jako zkušení, tak jsme šli najistotu dopředu a dozadu, a tam ten rozdíl cejtit je, hlavně na prvnim sešupu , zadek tam frčí opoznání rychlejš:o) no a vepředu, díky tomu, že ta trať zatáčí tak je paradní pohled do nikam:o)


Marťula , 09.04.2009, 19:01: Reagovat:

re VolodaQ:
jasný, že jezdí na silveru vláčky tři:) Asi je to taky vážně o náhodě a o štěstí.. loni v Heide parku nebyla skoro ani noha. Až to bylo divný, když přijedeš na parkoviště a jsi tam skoro sám. Začínala jsem se bát, jestli je vůbec otevřeno:) a když jsme došli na colossos tak jsme sedli a jeli a to nejel ani plnej vláček.. tak jsme ho dali hned 3x po sobě a lidi pořád nikde.. dokonce museli čekat, než někdo dojde, než vláček vůbec pojede:) a EP byl pravej opak. Takže ty jezdíš akorát v první nebo poslední řadě jo?? :) takže jsi jel na silveru v první? a jaký to bylo? Je nějaký rozdíl na silveru v první řadě nebo někde uprostřed, popřípadě vzadu??? My loni seděli asi v předposledním vláčku a pak někde uprostřed.. čekat na první řadu nemělo vážně smysl, to bychom asi čekali ještě teď:) i když teď mám vážně dilema a přemýšlím, zda letos si na první řadu počkat? Když tam půjdu hned po otevření, tak nebudu čekat tak dlouho.. ale zase místo čekání na první řadu můžu jet 2x kdekoliv jinde.. :) asi to nemá cenu předem plánovat a počkat až podle návštěvnosti co???


VolodaQ

VolodaQ , 09.04.2009, 17:10: Reagovat:

a to čekání bylo na první nebo na poslední řadu.. takže kdyby jsme se spokojili s prostředkem tak by to bylo i rychlejš, ale to my ne, tam my nejezdíme :DDD


DavidHD

DavidHD , 09.04.2009, 14:44: Reagovat: (Obrázek)

re VolodaQ
My jako tým HD preferujeme chodit od menších až po největší, ale to jen, pokud jsme někde poprvé, ono sjet Silver Star a pak jít na něco menšího, tak člověk si to menší už tolik neužije, ale co se týká EP, tak tam doporučuji navštívit co nejdřív dráhy, které pojmou na vozík málo lidí. Jedná se konkrétně o Poseidon a možná Atlanticu SuperSplash, či myšky. Ale obzvláště Poseidon trpí na fronty, ale je to pouze tím, že vozík pojme max. 8 lidí a pak to jde pomalu i když vozíků jezdí opravdu hodně. Europa Park je park s vysokou návštěvností, takže pokud budou lidi, tak budou všude, ale třeba na Silver Staru bude fronta, ale díky tomu, že budou jezdit dva vozíky a jeden pojme 36 lidí, tak se dá i říci, že se téměř fronta nezastaví a člověk pořad pomalu postupuje, což neplatí o Poseidonu. Já určitě doporučuji dát v EP, když je hodně lidí jako první Poseidon nebo i jiné vodní dráhy. Jedou pomalu a málo naberou...


Marťula , 09.04.2009, 14:15: Reagovat:

oni jak daj do provozu víc vláčků, tak to odbavení rychleji odsýpá.. :) jedni už jedou a druzí zatím nasedaj do novýho vláčku.. maj to vychytaný.. loni v Mirabilandii když jezdili 2 vláčky jsem čekala na Katun 5 minut.. a to bylo frontiště plný.. šlo to jak po másle.. takže jsem ho sjela a nic mi nebránilo jít na něj znova.. jen na první řadu je ta čekačka horší.. :)


Marťula , 09.04.2009, 14:09: Reagovat:

re VolodaQ:
tak to je na tobě, jak to vymyslíě, já sama nevím, jak půjem.. ale doufám, že tam nebude tolik lidí jako loni. To jsme vážně na něco čekali i 40 minut a víc.. :( ale zas jsem se dívala, že má Blue fire rychlý odbavení a Silver Star taky.. tak by to mělo odsejpat.. loni jsme si vystáli docela frontu i na Euromir, Eurosat a Poseidona.. ale je fakt, že když půjdeš hned dozadu, tak dáš ty zadní atrakce bez front.. :) a kdy tam jedeš??? víkend nebo všední den????


VolodaQ

VolodaQ , 09.04.2009, 14:02: Reagovat:

my sme minule nejdřív dali ty malý dráhy kolem silver star, pak silverstar samotnou a potom sme se přesunuli do zadu a šli zpátky ke vchodu, taky to šlo, ale ted blue firem se to zkomplikovalo, a nevim jestli mam využít toho jestli bude volnějš vpředu a nebo se hnát s davem dozadu :o) protože nemyslim si, že by na blue fire ta fronta během dne opadla, spíš naopak, bude to něco jako silver star, tam taky přibejvá a přibejvá


Marťula , 09.04.2009, 11:27: Reagovat:

RE VolodaQ
já loni taky hned po otevření šla na Silverstar a než jsem se vzpamatovala, tak už jsem seděla ve vláčku.. takže to tak udělám asi i letos.. bylo to bez čekání.. a pak asi dám na radu Vaška a půjdem na poseidon protože loni jsme si ho nechali opravdu až na odpoledne a bylo to strašný.. čekali jsme tam asi hodinu a bylo to vážně otravný.. :( takže letos doufám v menší návštěvnost hlavně kvůli tomu, že jedeme v pondělí a taky, že nemaj němčouři ani jiný státy prázdniny.. tak snad to výjde..


VasekHD

VasekHD , 09.04.2009, 10:20: Reagovat:

VolodaQ:

To je dobá otázka a na několik parků v USA už jsem podobné "manuály" viděl :-)
Pokud je slabá návštěvnost, tak asi není třeba řešit ale pokud se čeká hodně lidí, tak praktikuji styl hned na začátku jít postupně v rámci možností na atrakce u kterých se později očekávají velké fronty.. Silver Star se dá po otvíračce sjet třeba dvakrát za sebou takřka bez čekání. My takhle dali loni Silver Strar že jsme prošli a sedli a hned po tom jsem šli na Poseidon kde to bylo s pár minutama čekání.. Později tahle žádaná dvojka vyšla na hodinu a více čekání. Letos by se lidé mohli ještě více "rozdrobit" po parku díky nové dráze Blue Fire, která je hned na začátek zavede do jiné části parku. :-)


Radek , 09.04.2009, 10:13: Reagovat:

re VolodaQ
Ideální trasa samozřejmě neexistuje. Loni jsem si ale v Europaparku koupil knižního průvodce parkem. A co jsem tak z tý němčiny pochytil, tak doporučují park začít od atrakcí vzadu, kde prý ještě hodinu po otevření parku nejsou téměř žádné fronty. To samé platí i o hodině před uzavřením parku. Více konkrétněji se o tom ale průvodce nezmiňuje. Těžko ale říci, jak to bude vypadat letos, když po otevření bran začnou všichni spěchat do zadní části na Blue fire?


VolodaQ

VolodaQ , 09.04.2009, 08:36: Reagovat:

Měl bych jeden dotaz k EP, (dá se říct, že dotaz pouze pro zkušené:D) máte nějakou ideální trasu procházení? jestli od předu nebo hned na začátku se nechat odvezt do zadní části... minulej rok jsme to i jakžtakž zvládly projít,ale mohli jsme toho určitě stihnout víc a inspirace neni nikdy dost:o)


VasekHD

VasekHD , 08.04.2009, 15:47: Reagovat: (Obrázek)

Když jsem shlédl posledních pár příspěvků, tak bych jen rád dodal, že není Evolution jako Evolution.. Ten co býval např v Mirabilandii je konstrukčně jiný.. je mnohem rychlejší a zážitek z přetížení na něm je s tím co bývá např na Matějské naprosto nesrovnatelný.. Podobné je to např s TOP SPINEM v Phantasialandu (Talocan), když pominu fakt, že jsou na něm úžasné ohňové a vodní efekty, tak přetížení je také mnohem větší.. Něco co je zabetonované několik metrů do země má mnohem větší možnosti jít v přetížení na doraz, než něco co přijede na kamionu :-)

Foto: Talocan (phantasialand)


Loupik1 , 07.04.2009, 20:33: Reagovat:

Já teda newim, ale třeba takový Heide Park má koutek, kde se nachází Top Spin, Break Dance, Condor, Enterprise, Magic, artd atd..... A takových parků je určitě víc....:-)


Marťula , 06.04.2009, 08:35: Reagovat:

souhlasím.. kdo ještě nikdy nebyl v žádém zábavním parku, tak to těžko může pochopit. Taky jsem dřív ráda chodila na "poutě" a těšila se na ně, ale co jsem byla před pár lety poprvé v zábavním parku, už na poutě skoro ani nechodím a když jo.. tak se mi zdaj směšný:)


wladim11

wladim11 , 05.04.2009, 20:57: Reagovat:

Pouť a zábavní park bych srovna asi takto: pouť je něco jako vlašský ořech a zábavní park něco jako meloun nebo dýně. Vím, že je to hloupé přirovnání, ale je to opravdu tak, pouťě nesahají zábavním parkům ani po kotníky. => 8.3.2008 - Matějská pouť vs. zábavní parky... http://www.horskedrahy.estranky.cz/stranka/aktuality#8.3.2008
Kdo nebyl v zábavním parku, tak si myslí, že je centrifuga a autodrom na pouti to nejlepší a že je Matějská pouť to nejlepší na světě. "Já jsem si to před 3 rokami myslel také" :-D


Marťula , 03.04.2009, 12:00: Reagovat:

RE adelcia:
myslím, že tě cenově musí vyjít Matějská v Praze docela draho.. navíc cesta ze Slovenska atd.. tam se každá atrakce platí zvlášť.. a není to zrovna málo.. a když chceš jet na něčem 2x.. to s porovnáním se vstupem do zábavního parku výjde levněji ten park. Tam zaplatíš jen vstup v EUR a poté chodíš libovolně na všechny atrakce kolikrát chceš.. a cena za vstup do takového parku výjde asi kolem 30EUR..


Marťula , 03.04.2009, 10:47: Reagovat:

RE Vašek:
když jsem byla loni v Europaparku, myslela jsem, že ani hezčí park s tématickou úpravou být ani nemůže.. ale opak je asi pravdou.. když jsem se dočetla o všech oceněních, které Phantasialand získal, tak bych tam letos opravdu chtěla jet a mrzí mě, že jsme tam s váma nejeli na podzim.. tak třeba to výjde 1.7. a přesvědčím se na vlastní oči.. :)


VasekHD

VasekHD , 03.04.2009, 10:42: Reagovat:

Re Marťula: Musím říci, že jsem nebyl schopen se do teď rozhodnout který z těchto parků je mi blíže.. Ale jsem blázen do parkové úpravy a tématického prostředí, které se mi ve Phantasialandu líbilo o něco více.. Pro Europapark zase mluví širší nabídka atrakcí a hlavně Silver Star :-) Možná jsem jen o trochu blíže Phantasialandu :-)


Marťula , 03.04.2009, 10:26: Reagovat:

RE Vašek:
a když jsi byl na podzim v Phantasialandu tak ty srovnávat můžeš.. ve kterým parku se ti líbilo víc? EP nebo Phanta?? :) a tak mě napadá.. chtělo by to sem někajou anketku.. :)ať si taky zahlasujem:)


Marťula , 03.04.2009, 10:25: Reagovat:

RE Vašek
tak kdyby se hodnotili evropský parky, taky by místo Black Mamby vyhrál Katun:). Docela mě překvapilo, že Phantasialand získal tolik ocenění.. to je skělý.. doufám, že ten výlet s HD klapne, ať se tam podívám a můžu srovnávat.. když ne, budu se tam muset s přítelem vypravit v létě sama.. :)


VasekHD

VasekHD , 03.04.2009, 10:11: Reagovat: (Obrázek)

RE Marťula:

Jako by mi psali z duše, jen expedition GeForce nemohu posoudit :-) jen mi není jasné, jak se mohl tak vysoko umístit Piraten in Batavia, protože podobná atrakce je v Italském Gardalandu (I Corsari) a tam člověk teprve vidí, jak má vypadat pořádná pirátská projížďka.. Ta je opravdu o několik tříd výše.. :-)


Marťula , 03.04.2009, 08:27: Reagovat:

jinak více na:

http://www.parkscout.de/artikel/psawardgewinner0809


Marťula , 03.04.2009, 08:26: Reagovat:

ahojte..
už jste viděli, jaké ocenění dostaly německé parky? První místo v kategorii nejlepší německý zábavní park získal PHANTASIALAND (Europapark se umístil na 2. místě)a 3. místo obsadil Heide park. V sekci nejlepší horská dráha vyhrál opět Phantasialand a to Black Mamba, druhé místo Holiday park (expedition GeForce) a 3. místo Europapark (Silver Star). V kategorii nejlepší atrakce vyhrál jak jinak než Phantasialand:)(Tolocan), 2. místo opět Phantasialand (Mystery Castle) a 3. místo Europapark (Piraten in Batavia). Dále vyhrál Phantasialand první místo v oblasti gastronomie (EP se neumístil) a také nejlepší hotel vyhrál hotel Matamba v Phantasialandu, 2. místo Hotel Colosseo v EP. A co z toho plyne? Že do Phantasialandu prostě musíme.. :) Tak kdo se ještě na výlet nepřihlásil a uvažuje o tom, tak to rychle udělejte, ať se výlet uskuteční.. protože nejvíc by mě mrzelo, kdyby se výlet pro nedostatek zájemců zrušil.. :(


PavelHD

PavelHD , 29.03.2009, 23:26: Reagovat: (Obrázek)

Ahoj, Heide Park zahájil sezonu 2009 včera v sobotu a žádnou novinku nepředstavil. Horské dráhy a další hlavní atrakce jsou tedy ty samé, jako v loňském roce. Ale něco se pro letošek přece jenom chystá, v dubnu má být otevřena tématická atrakce (nebo něco takového) "Odhal údolí Mayů". Informace jsou zatím skoupé, uvidíme, co se z toho vyklube...


wladim11

wladim11 , 29.03.2009, 22:41: Reagovat: (Obrázek)

Ahoj, jedu do Heide parku a chtěl bych se vás zeptat, jestli Heide park chystá nějaké novinky pro sezónu 2009 ???


DavidHD

DavidHD , 28.03.2009, 16:46: Reagovat:

re Jirka
Ahoj, Europa Park otevírá od 9 a má do 18 hod. V hlavní sezóně se občas prodlužuje podle návštěvnosti nebo určitých akcí. Pokud se nejedná o akci, tak se člověk dozví až na místě, jestli se v ten den prodlužuje otevírací doba, ale jinak platí od 9 do 18 hod.
S pozdravem David HD


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26